Az Apple TV vesztésre áll az otthonunkért folytatott harcban

Az Apple többfrontos háborút folytat versenytársaival és a legtöbb piacon, ahol sokáig egyeduralkodónak számított, eltűnt az előnye. Az okostelefonok piacán a Samsung, az önvezető autók területén a Google és a számítógépeknél a Microsoft a nagy vetélytárs. A nappalinkban sem áll túl jól. A riválisok nemcsak megelőzték az óriásvállalatot, de lassan le is körözik.

Az Apple TV és a hasonló eszközök lényege, hogy az alkalmazások, játékok, filmek és sorozatok egy helyen legyenek, valamint a felhasználók minden okos készüléküket ki tudják vetíteni a televízióra.

Az itthon még nem annyira elterjedt kis fekete doboz rengeteg lehetőséget kínál a szórakozásra. Megtalálható rajta minden nagyobb streamszolgáltató, nézhetnek rajta kábeltévét, kivetíthetnek a telefonjukról képeket vagy videókat, és még játszani is lehet rajta.

A kezdetekben az Apple TV volt a piac egyeduralkodója, de az erősen túlárazott terméknek olcsóbb és gyakran sokkal jobb vetélytársai érkeztek. A vállalat legnagyobb riválisa továbbra is a Roku marad, de már az Amazon is megelőzte.

Forrás: Origo

A Park Sociates több mint 10 ezer amerikai otthon streamelési szokásait vizsgálta. A cég jelentéséből kiderült, hogy évről évre egyre hátrébb kerül az Apple a három vállalat versenyében.

A Roku messze a legnépszerűbb médiadoboz. A vizsgált otthonok 37 százaléka használja a szolgáltatót, és ez 5 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Az Amazon népszerűsége is egyre nő és a háztartások 24 százalékában megtalálható. Az előző évi adatokhoz képest ez 8 százalékos növekedés.

Az Apple piaci részesedése viszont 19 százalékról 15 százalékra esett vissza.

A vásárlók inkább a jól beárazott Roku és Amazon készülékeket veszik, és nem a 150-200 dolláros Apple TV-t. Az Amazon Fire TV Stick összesen 40 dollárba kerül, de maga a Fire TV is megvehető potom 80 dollárért.

Forrás: Amazon

A népszerűség nemcsak az ár miatt eltérő. Nagy hatással lehet a termékekre az is, hogy a Roku például már több televízió típusban alapból benne van, ezért később nem kell bajlódni vele. Ezt a stratégiát már az Amazon is átvette.

Az Apple hamarosan piacra dobja az új dobozt, ami már képes lesz 4K videó lejátszására is. Viszont ha a termék túl lesz árazva, akkor még jobban lemarad a vetélytársaktól. Egy komolyabb rés még az Apple TV kínálatában, hogy hiányzik az Amazon Prime. Szerencsére a cég bejelentette, hogy már készül az applikáció.

Amit az Apple nem ért, hogy az emberek többsége azért vált a Netflixre és a hasonló streamszolgáltatókra, mert egyszerűen pénzt akar spórolni, nem pedig azért, hogy több 100 dollárt költsön stream előfizetésekre és médiadobozokra. Ha a most érkező termékük olcsó lesz, többen fognak Apple TV-re váltani.

Az Apple TV már 2007 óta a piacon van és ők nyújtottak először ilyen szolgáltatás. A versenytársak ehhez képest nagyon hamar utolérték, majd meg is előzték. Az Amazon Fire TV 2014-ben indult, tehát a három nagy közül ők a legfiatalabbak. A Roku ugyancsak egy évvel az Apple TV után jött ki, 2008-ban, de népszerűségben hamar túlszárnyalta az amerikai vállalatot.

forrás: origo.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Solve : *
18 − 8 =